شرایط و قوانین عمومی استفاده از آیرو برای کاربران

ماده1: تعاریف و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است.

کاربر، فرستنده، سفارش‌دهنده: افرادی که در برنامه‌ی مشتری آی‌پیک به منظور ارسال درخواست سرویس پیک موتوری ثبت‌نام کرده‌اند.

سفیر، راننده، موتور سوار: افرادی که در برنامه‌ی راننده‌ی آی‌پیک (سفیران) به منظور دریافت درخواست پیک موتوری از سوی مشتری و ارائه سرویس حمل و نقل کالا ثبت‌‌نام کرده‌اند.

شرکت: ارائه دهنده سرویس آی‌پیک

آی‌پیک: آی‌پیک یک سامانه‌ی نرم‌افزاری آنلاین برای معرفی کاربران و سفارش حمل کالاهایشان به رانندگان می‌باشد، شرکت آوآیرو پرواز به شماره ثبت 58923 به عنوان طراح و مالک نرم‌افزارهای آی‌پیک، وفق شرایط قرارداد حاضر و شرایط عمومی استفاده از خدمات آی‌پیک، خدمات نرم‌افزاری به کاربر ارائه نموده، فعالیت وی در جهت یافتن درخواست پیک موتوری از طرف کاربران و ارتباط با ایشان را تسهیل می‌نماید آی‌پیک خدمات حمل ‌و نقل ارائه نمی‌‌کند، بلکه تنها با ایجاد یک پل ارتباطی بین کاربران (افرادی که متقاضی استفاده از خدمات حمل‌ و نقل هستند و با ثبت‌نام در آی‌پیک درخواست پیک موتوری را ارسال می‌‌کنند) و رانندگان (افرادی که مایل به ارائه‌ی خدمات حمل‌ و نقل پیک موتوری هستند و با ثبت‌نام در آی‌پیک درخواست کاربر را دریافت می‌‌کنند) بدین‌وصف، هر سفری که در قالب این برنامه‌ی نرم‌افزاری صورت می‌‌گیرد یک قرارداد مستقل فی ‌مابین کاربر و سفیر است و آی‌پیک تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان کاربران و سفیران در هر سرویس مهیا می‌‌کند.

حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس آی‌پیک در نرم‌افزار آی‌پیک ایجاد کرده‌اند.

اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس آی‌پیک دارند.

اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران و راننده در اختیار آی‌پیک قرار داده می‌شود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره 

نرم‌افزارهای آی‌پیک که توسط شرکت آوآیرو پرواز به شماره ثبت 58923 برای تسهیل حمل و نقل کالا و ارائه‌ خدمات پیک موتوری طراحی گردیده، تحت شرایط زیر خدمات مربوطه را ارائه می‌‌نماید لذا این شرایط به‌ عنوان یک تعهد الزام‌آور بر روابط بین کاربران و شرکت حاکم خواهد بود. بر این اساس، ضروری است پیش از استفاده از خدمات آی‌پیک، کاربران گرامی این شروط را به ‌دقت مطالعه نموده و استفاده از آی‌پیک به‌ منزله‌ی قبول تمامی شرایط ذیل است و هرگونه ادعا یا اعتراض آتی در این خصوص را بلا اعتبار می‌‌نماید. شرکت ممکن است شرایط استفاده از خدمات نرم‌افزارهای آی‌پیک را در طول زمان تغییر دهد. این تغییرات از طریق نرم‌افزارهای آی‌پیک یا در قالب پیامک و ایمیل به تمامی کاربران و سفیران اطلاع داده خواهد شد؛ و ادامه‌ی استفاده‌ی کاربران از خدمات آی‌پیک، اعلام رضایت نسبت به شرایط جدید و قبول آن می‌باشد، لذا کاربرانی که قصد عضویت و استفاده از وب سایت و اپلیکیشن آی‌پیک را دارند لازم است متن قوانین و مقررات را به طور کامل مطالعه و سپس اقدام به عضویت نمایند.ورود سفیران به وب سایت اپلیکیشن آی‌پیک و اقدام به عضویت، ایجاد پروفایل شخصی، ثبت سفارش و سایر خدمات ارائه شده، به معنای آگاه بودن از شرایط و قوانین و پذیرفتن شرایط شرکت است.

توجه: هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبت هویت امضا کننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به‌ منزله امضای الکترونیک و همانند امضای دست‌نویس واجد اعتبار خواهد بود و امضا کننده را به مفاد سند ملتزم می‌‌نماید.

کلیه اصول و رویه‏‌های آی‌پیک منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است

شرکت به عنوان طراح و مالک نرم‌افزارهای آی‌پیک، وفق شرایط قرارداد حاضر و شرایط عمومی استفاده از خدمات آی‌پیک، خدمات نرم‌افزاری به کاربر ارائه نموده، فعالیت وی در جهت یافتن درخواست پیک موتوری از طرف کاربران و ارتباط با ایشان را تسهیل می‌نماید آی‌پیک خدمات حمل و نقل ارائه نمی‌‌کند، بلکه تنها با ایجاد یک پل ارتباطی بین کاربران (افرادی که متقاضی استفاده از خدمات حمل ‌و نقل هستند و با ثبت‌نام در آی‌پیک درخواست پیک موتوری را ارسال می‌‌کنند) و رانندگان (افرادی که مایل به ارائه‌ی خدمات حمل و نقل پیک موتوری هستند و با ثبت‌نام در آی‌پیک درخواست کاربر را دریافت می‌‌کنند) بدین‌وصف، هر سفری که در قالب این برنامه‌ی نرم‌افزاری صورت می‌‌گیرد یک قرارداد مستقل فی ‌مابین راننده و مسافر است و آی‌پیک تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان کاربران و رانندگان در هر سرویس مهیا می‌‌کند.

ماده 2: حساب کاربری

2-1 عضویت در آی‌پیک به این معناست که کاربر تمامی قوانین و مقررات آی‌پیک را پذیرفته است که این شامل پذیرش تغییر قوانین نیز می‌باشد برای عضویت در آی‌پیک و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است هر کاربرعلاوه بر داشتن ۱۸ سال تمام شمسی، اقدام به ایجاد یک حساب کاربری و تکمیل فرم مشخصات از قبیل نام و نام خانوادگی و شماره تماس در آی‌پیک نماید.

2-2 کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌ روز در سرویس آی‌پیک وارد کند.

2-3 هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان سفارش‌دهنده در آی‌پیک داشته باشد.

2-4 مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در آی‌پیک یا سایر خدمات مربوط به آی‌پیک انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است.

2-5 در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.

2-6 رانندگان برای یافتن محل دقیق دریافت و تحویل کالا، می‌توانند از شماره تلفن کاربر یا گیرنده که در سیستم آی‌پیک ثبت شده است، استفاده کنند همچنین کاربر نیز می‌تواند با راننده تماس تلفنی حاصل کند.

ماده 3: استفاده از آی‌پیک

3-1 آی‌پیک هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کالای بسته بندی شده کاربران ندارد و تمامی مسئولیت محتویات بر عهده‌ی کاربر می‌باشد.

3-2 با استفاده از سرویس آی‌پیک کاربر می‌پذیرد که از آی‌پیک برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربران اجازه‌ی تحویل کالاهایی همچون مواد مخدر، مشروبات الکلی، سلاح، حیوانات زنده و سایر اشیاء غیرمجاز با استفاده از آی‌پیک را ندارند.

3-3 مسئولیت امنیت و حفاظت کالا (از جمله آسیب‌دیدگی، مفقودی، سرقت و...) بر عهده‌ی راننده‌ای می‌باشد که سفارش را تأیید کرده است؛ و آی‌پیک هیچ مسئولیتی در این قبال ندارد.

3-4 آی‌پیک و رانندگان مسئول بسته‌بندی کالا نمی‌باشد و اطمینان از بسته‌بندی صحیح کالا بر عهده‌ی فرستنده است.

3-5 کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از سرویس آی‌پیک به صورتی که به آی‌پیک یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند.

3-6 آی‌پیک این حق را برای همه رانندگان خود قائل است که می‌توانند مرسولات بیش از 25 کیلوگرم و اندازه بیشتر از 45*45*45 سانتیمتر را جابجا نکنند.

3-7 سفیر می‌تواند در صورت مشکوک بودن بسته، در حضور خود فرستنده در مبدأ در مورد متحویات بسته پرس و جو کرده و در صورت لزوم به منظور بررسی محتویات بسته از فرستنده درخواست باز نمودن محموله را نماید،در صورتی که فرستنده مایل به رعایت این بند نبود، کلیه عواقب آن متوجه کاربر (فرستنده ) می‌باشد.

3-8 برای سفارش‌هایی که نیاز به احراز هویت تحویل گیرنده بسته باشد، لازم است فرستنده در قسمت توضیحات این موضوع را متذکر شود. در غیر این صورت سفیران و آی‌پیک مسئولیتی در قبال احراز هویت تحویل گیرنده بسته در آدرس اعلام شده ندارند.

3-9 آی‌پیک در قبال محتوای غیر قابل رویت بسته‌ها هیچ مسئولیتی ندارد و هر گونه مسئولیت ناشی از ارسال بسته‌های حاوی اقلام مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران، بر عهده فرستنده بسته و پاسخگویی در قبال آن در کلیه مراجع اداری، انتظامی و قضایی مستقیماً به عهده ایشان است. همچنین فرستنده باید خساراتی که به سبب این امر به آی‌پیک وارد شده است را نیز جبران نماید.

3-10 کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که آی‌پیک در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس آی‌پیک قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

3-11 کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه سفر به آنها داده می‌شود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که آی‌پیک برای ارائه این کدها هزینه‌ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تأثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند، همچنین در صورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

3-12 مسئولیت تأمین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از سرویس آی‌پیک به عهدۀ کاربر است.

3-13 کاربر می‌پذیرد که آی‌پیک خدمات حمل و نقل شهری نیست بلکه تنها یک خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین مسافران و رانندگان را جهت توافق بر انجام یک سفر فراهم می‌کند. در سرویس آی‌پیک راننده مختار است یک درخواست سفر را بپذیرد یا رد کند، همچنین مسافر مختار است پس از ارسال درخواست سفر، مشخص شدن راننده و قبل از آغاز عزیمت راننده به نقطه مبدأ، سفر را انجام دهد یا خیر. لذا هر سفری که مسافر با راننده انجام می‌دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین راننده و مسافر در نظر گرفته شود.

3-14 کاربر می‌‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌‌تواند هر زمان تنها به صلاح‌دید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ‌گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده‌ی کاربر از خدمات آی‌پیک گردد.

ماده 4: هزینه‌ها و پرداخت

4-1 کاربر می‌پذیرد که خدمات آی‌پیک شامل هزینه می‌باشد.

4-2 کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که کاربر به آی‌پیک می‌پردازد وجود ندارد.

4-3 پرداخت به صورت آنلاین یا حضوری توسط فرستنده انجام می‌گیرد.

4-4 هزینه‌ی سفارش پیش از ارسال درخواست مشخص شده و به فرستنده اعلام می‌شود. فرستنده پس از ارسال درخواست، حق اعتراضی نسبت به هزینه‌ی سرویس نمی‌تواند داشته باشد.

4-5 کاربر می‌پذیرد هزینه‌ی سرویس بر اساس مسافت و سایر فاکتورها بصورت اتوماتیک و طبق روش‌های مشخص شده توسط آی‌پیک محاسبه می‌گردد.

4-6 پرداخت هزینه‌ی سرویس فقط از طریق روش‌هایی که توسط آی‌پیک مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامه‌ی موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به راننده.

4-7 کاربر می‌پذیرد که باید هزینه سرویس را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه آی‌پیک به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه آی‌پیک یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکه تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود فرستنده همچنان موظف به پرداخت هزینه سفر خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه به صورت نقدی به راننده صورت می‌پذیرد، در صورتی که کاربر به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ سفر را از اعتبار کاربر در آی‌پیک کسر کند.

4-8 هرگونه خسارت جانی یا مالی که در نتیجه تصادف یا اتفاقات دیگر به کالا یا راننده یا اشخاص ثالث وارد شود متوجه مقصر یا راننده خواهد بود و آی‌پیک هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نداشته و نخواهد داشت.

4-9 سیاست قیمت‌‏گذاری در آی‌پیک، با وجود خدمات پیگیری آنلاین مرسوله‌ها، برخورداری از کارشناسان حرفه‌ای، تیم پشتیبانی منسجم، واحد پرداخت خسارت و بسیاری خدمات ویژه و متمایز دیگر، مبتنی بر اصول مشتری‌مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است بر همین اساس اولین قدم ثبت سفارش پس از اعلام مقصد مورد نظر، اعلام هزینه مسیر است. بدین ترتیب همواره امکان استعلام هزینه مسیر بدون اینکه سفارشی ثبت شود برای مشتریان فراهم خواهد بود. در صورتی که ارزش بسته در هنگام ثبت سفارش اظهار شده باشد، پوشش خسارت متناسب با ارزش اظهار شده، ضریب امنیت جابجایی را در بروز حوادث قهریه تضمین می‌کند. پرداخت خسارت برای بسته‌هایی با ارزش تا یک میلیون ريال رایگان می‌باشد.

4-10 فرستنده بسته لازم است با اطمینان کامل از گیرنده، نسبت به ثبت سفارش اقدام کند. هرگونه خسارت ناشی از تحویل نگرفتن بسته، اشکال محتوایی در چک‌های تحویل شده، کلاهبرداری و یا هرگونه سوء استفاده دیگر، به هیچ عنوان بر عهده آی‌پیک نیست و مسئولیت کامل آن مستقیماً بر عهده فرستنده بسته خواهد بود.

ماده 5: مسئولیت آی‌پیک

 5-1 آی‌پیک با تمام امکانات خود از جمله واحدهای خدمات مشتریان به طور ۲۴ ساعته، نسبت به ارائه خدمات پشتیبانی اقدام می‌نماید.

5-2 آی‌پیک با استفاده از نظارت‌های خود تلاش می‌کند سرویس با کیفیت به کاربران، زمان ارائۀ سرویس و یا کیفیت و سلامت محصولاتی که با استفاده از سرویس‌های آی‌پیک خریداری شود ارائه دهد.

5-3 آی‌پیک تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و...) نخواهد داد.

5-4 تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد آی‌پیک محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.

ماده 6 : مسئولیت کاربران

6- 1 مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران و سفیران که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوع جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام سرویس ) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و آی‌پیک هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و آی‌پیک می‌تواند ضمن غیر فعال کردن  حساب کاربری متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی آی‌پیک بعمل آورد.

6- 2 کاربر متعهد است که پس از اتمام سرویس از اطلاعاتی که در نتیجه‌ی استفاده از خدمات آی‌پیک کسب نموده است استفاده نکند و از ذخیره‌ی این اطلاعات به هر شکل - اعم از ذخیره‌ی اطلاعات در دستگاه تلفن همراه یا سایر موارد - اجتناب نماید.

6-3 کاربر موظف است در زمان مقرر در مبدأ (نشانی‌ای که در درخواست ثبت شده ‌است) حضور یابد، در غیر این صورت شرکت مجاز خواهد بود معادل هزینه‌ی سفر را از اعتبار او کسر یا از نامبرده وصول نماید. وصول این مبلغ، نافی اختیار شرکت برای انسداد حساب کاربری موصوف نخواهد بود.

ماده 7 : موارد فنی

7-1  کاربر حق ندارد هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد Source code نرم‌افزارهای آیرو شامل دیکامپایلDecompile، مهندسی معکوس Reverse Engineering یا فعالیت‌های مشابه انجام دهند.

7-2 کاربر مجاز نیست با Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخه دیگری از سرویس آی‌پیک را روی سرورهای دیگر ارائه کند، همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار آی‌پیک یا در روش ارائه سرویس آی‌پیک تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

7-3 کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری Indexing مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس اجرا کند.

7-4 کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس آی‌پیک یا سرویس‌های مرتبط با آن انجام دهد، در صورت انجام موارد مندرج در ماده 7 از ناحیه کاربران کلیه خسارات وارده به تشخیص شرکت به عهده کاربر می‌باشد.

ماده 8: محتوای تولید شده توسط کاربران

آی‌پیک ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و ...) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویس‌های مرتبط به آی‌پیک کاربران این حق را به آی‌پیک می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین آی‌پیک مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.

ماده 9: قطع سرویس

آی‌پیک در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر می‌تواند برای شرکت یا سایر کاربر یا رانندگان خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس آی‌پیک را دارد.

 

ماده 10: ارتباط آی‌پیک با کاربران

10-1 سامانه پیامکی10001000030030 تنها شماره‌ای است که آی‌پیک از طریق آن برای کاربران و پیک عضو خود، پیامک ارسال می‌کند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان آی‌پیک، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام آی‌پیک است. لطفاً در صورت دریافت چنین پیامکی، جهت پیگیری قانونی آن را از طریق شماره یا از طریق بخش پشتیبانی به آی‌پیک اطلاع دهید.

10-2 وب سایت و اپلیکیشن، تنها مرجع رسمی برای ثبت و پیگیری سفارش مشتریان است، وب سایت آی‌پیک هیچ آدرس اینترنتی دیگری غیر از www.iropeyk.ir  ندارد.

ماده 11: پرداخت خسارت

11-1 آی‌پیک در قبال پرداخت خسارت برای بسته‌هایی که ارزش آنها اظهار نشده باشد هیچ مسئولیتی ندارد.

11-2 چنانچه بسته مورد اشاره به طور کامل از بین رفته باشد، معادل ارزش اظهار شده بسته در هنگام ثبت سفارش خسارت پرداخت خواهد شد، در غیر این صورت اگر خسارت جزئی باشد، پرداخت خسارت متناسب با آسیب وارد شده خواهد بود و میزان تعیین خسارت به عهده شرکت می‌باشد.

11-3 پرداخت خسارت فقط در قبال احراز آسیب فیزیکی به کالا امکان‌پذیر است و آی‌پیک در قبال اشکالات یا خرابی‌های ذاتی کالا که ارتباط آنها با خسارت فیزیکی (ضربه‌خوردگی، آب‌دیدگی، شکستگی) احراز نشود، هیچ مسئولیتی ندارد.

11-4 پرداخت خسارت به بسته‌هایی که محتوای آنها قابل رویت نیستند، فقط در صورت وجود علائم ضربه و آسیب فیزیکی به بسته‌بندی آن قابل پرداخت است، مگر اینکه محتوای بسته به رویت تحویل گیرنده آی‌پیک رسیده باشد و رسید گواهی صحت فیزیکی کالا از ایشان دریافت شده باشد.

11-5 آی‌پیک در قبال پرداخت خسارت به بسته‌های نامتعارف برای حمل با موتورسیکلت، کالاهایی که توسط فرستنده به نحو مناسب بسته‌بندی نشده باشند و یا کالاهایی که حمل با موتورسیکلت روش مناسب جابجایی آنها نباشد، هیچ تعهدی بر عهده ندارد.

11-6 پرداخت هرگونه خسارت وارد شده به بسته‌های ارسالی، منوط به اعلام خسارت در زمان تحویل بسته است. گیرنده مرسوله باید بسته ارسالی را در زمان دریافت بررسی و سپس امضای دریافت مرسوله را بر روی اپلیکیشن ثبت کند. بعد از دریافت امضا آی‌پیک هیچ مسئولیتی در قبال اعلام خسارت بر عهده ندارد.

11-7 رانندگان آی‌پیک می‌تواند به درخواست فرستنده هزینه مرسوله را از مقصد دریافت و به آدرس مبدأ بازگرداند. هماهنگی پرداخت وجه به سفیر آی‌پیک برعهده فرستنده مرسوله بوده و آی‌پیک هیچ تعهدی را نسبت به عدم پرداخت وجه به سفیر از سوی گیرنده بسته بر عهده ندارد. در صورت عدم پرداخت وجه به سفیر آی‌پیک مسئولیت آن بر عهده خود فرستنده کالا است.

ماده 12: حریم خصوصی

12-1 آی‌پیک درباره این اطلاعات مطابق با قانون حریم خصوصی جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند. بخشی از اطلاعاتی که آی‌پیک ذخیره می‌کند اطلاعاتی است که شما به صورت مستقیم در فرآیند ثبت نام، ارسال درخواست سرویس، تماس با مرکز تماس و یا روش‌های مشابه در سیستم ثبت می‌کنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، آدرس، آدرس پست الکترونیکی، اطلاعاتی درباره مرسوله و اطلاعاتی از این دست می‌شود.

12-2 کاربر این امکان را به آی‌پیک می‌دهد که اطلاعات هویتی و تماس را در اختیار موتور سوار عضو آی‌پیک قرار دهد، تا وی بتواند درباره درخواستی که دارید، با کاربر تماس بگیرد.

12-3 هنگامی که شما اعتبار حساب کاربری خود در آی‌پیک را از طریق کارت‌های بانکی افزایش می‌دهید، شماره تراکنش و پیگیری بانکی در آیرو ثبت می‌شود. لازم به ذکر است آی‌پیک در فرآیند افزایش اعتبار از طریق کارت‌های بانکی هیچ‌گونه دسترسی به اطلاعات کارت بانکی شما ندارد.

12-4 آی‌پیک ممکن است اطلاعات مربوط به دستگاهی که شما از طریق آن از سرویس استفاده می‌کنید (تلفن همراه، تبلت و غیره) از جمله نوع دستگاه، سیستم و غیره را ذخیره کند، وای‌فای  wifi، مشخصات سخت‌افزاری و همچنین اطلاعات مربوط به روش اتصال شما به اینترنت از جمله شبکه عامل 3G.

12-5 اطلاعاتی که در آی‌پیک ذخیره می‌شود در مواردی مانند ارائه، نگهداری و بهبود کیفیت خدمات، برقراری ارتباط بین راننده و مسافر جهت تسهیل فرآیند سفر، شخصی‌سازی سرویس برای هر کاربر شامل ارائه پیشنهادهای ویژه هر کاربر ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد.

ماده 13: توافق از راه دور

13-1 کاربر توافق می‌کند جهت مبادله آسان اطلاعات، کلیه تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به آی‌پیک، از طریق سیستم رایانه‌ای آی‌پیک بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند.

13-2 مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهده کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، کلیه داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیه نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

13-3 هرگونه علامت، عدد، کلمه، تصویر یا نشان الکترونیک که مثبِت هویت امضا کننده باشد و به این سند یا سایر اسناد صادره در این زمینه ملحق شود به‌ منزله امضای الکترونیک و همانند امضای دست‌نویس واجد اعتبار خواهد بود و امضاکننده را به مفاد سند ملتزم می‌‌نماید.

13-4 کاربر با عضویت در سرویس آی‌پیک قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کند.